Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Pomorskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 19 lip 2014, o 22:40 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 20:40
Posty: 1395
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Największa stacja pasażerska w Gdańsku. Kursują tutaj pociągi podmiejskie, lokalne, dalekobieżne i międzynarodowe. Przechodzą tędy linie: 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny; 202 Gdańsk Główny – Stargard Szczeciński; 227 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa; 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port; 250 Gdańsk Główny – Rumia. Budowano go w latach 1894 - 1900.
Sam dworzec stanowi węzeł kolejowo-tramwajowo-autobusowy. Znajdują się dwa przejścia podziemne. Jedno łączy peron 1 i 2 z halą dworca. Drugie łączy wszystkie 5 peronów z placem przed budynkiem dworca, przystankiem tramwajowym przy ulicy Podwale Grodzkie i dworcem PKS przy ulicy 3 Maja. W przejściu tym znajdują się punkty handlowo-gastronomiczne. Dworzec PKS znajduje się znacznie wyżej niż linia peronów, więc w przejściu tym zastosowano długie schody ruchome i mur oporowy przylegający do peronu 1 podtrzymujący wyższą część miasta, na której jest położony dworzec PKS. Istnieje również nieczynny tunel bagażowy z windami towarowymi.
Perony:
Peron 1 to niski peron przyjmujący pociągi spółek PKP Intercity i Przewozy Regionalne jadące z Gdyni Głównej w kierunku Tczewa. Jest najbardziej oddalony od hali dworca.
Peron 2 również jest niskim peronem przeznaczonym dla pociągów wyżej wymienionych spółek przyjeżdżających z całego kraju i kończących bieg w Gdyni lub na zachód od niej. Oba perony to perony wyspowe.
Perony 3, 4, 5 to wysokie perony dwukrawędziowe mające wspólną platformę i przylegają bezpośrednio do hali dworca. Przyjmują wyłącznie pociągi podmiejskie spółki PKP Szybka Kolej Miejska. Perony 4 i 5 to perony końcowe zakończone żeberkami. Stacja korzysta wyłącznie z semaforów świetlnych, nastawni dysponującej "G" zlokalizowanej na końcu peronu 4. Istnieje tutaj posterunek dyżurnego peronowego na peronie 2.
Dworzec mimo swej zabytkowej architektury wymaga generalnego remontu zarówno hali jak i peronów i przejść podziemnych. Odpada elewacja, tynk, metalowe elementy pokrył ząb czasu, stosowane są klapkowe tablice odjazdów, które też nie są w 100% sprawne. Jednak obecnie trwa remont peronu 3.

Zdjęcia z lipca 2011 roku i lipca 2014 roku:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Peron 2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miejmy nadzieję, że remont reszty peronów będzie dotyczył :beg:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Posterunek dyżurnego peronowego:

Obrazek

Remontowany peron 3:

Obrazek

Przejście podziemne łączące perony 1 i 2 z halą dworca:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wejście do drugiego tunelu:

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 27 lis 2014, o 00:02 
 
Pocztówka z 1924 roku


Załączniki:
Komentarz: Danzig 1924
s1371_1.jpg
s1371_1.jpg [ 16.49 KiB | Przeglądane 648 razy ]
Góra 
  
 
 Post Napisane: 2 sie 2015, o 15:47 
Offline

Dołączył(a): 19 lip 2015, o 20:49
Posty: 533
Lokalizacja: Poznań
Imię: Mariusz
Zdjęcia z 01.08.2015


Załączniki:
1.JPG
1.JPG [ 186.53 KiB | Przeglądane 583 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 243.76 KiB | Przeglądane 583 razy ]
3.JPG
3.JPG [ 250.05 KiB | Przeglądane 583 razy ]
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 gru 2015, o 22:26 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:53
Posty: 318
Cytuj:
Perony 4 i 5 to perony końcowe zakończone żeberkami


To chyba jakiś skrót myślowy autora. Tam nie ma żadnych żeberek (to specjalne krótkie odgałęzienia torów dodatkowych chroniące przylegające do nich tory główne przed wjechaniem z boku pojazdu uruchomionego wbrew sygnalizacji, zakończone żwirową pryzmą i kozłem oporowym)- to są po prostu tzw."perony czołowe" - przeciwieństwo peronów przelotowych.

Nikt nie wspomniał natomiast o intrygującej ciekawostce - Gdański budynek dworcowy tak urzekł swoją urodą Japończyków, że wybudowali oni u siebie jego kopię.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 gru 2015, o 22:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 03:30
Posty: 2730
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
Tak teraz patrzę na zdjęcia tej japońskiej kopii i myślę sobie że jest kiepska ;)
ciekawszy jest dworzec we francuskim Colmar: http://www.wiatrak.nl/23132/gdanski-dwo ... a-wolnosci

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 gru 2015, o 21:25 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 16:53
Posty: 318
No proszę. O tej Francuskiej kopii nie wiedziałem. A rzeczywiście wygląda ciekawie i historia fajna :)


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Pomorskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.442s | 16 Queries | GZIP : Off ]